Textul publicitar
o Definiţie
- un mesaj aparţinând stilului publicistic
- o situaţie de comunicare presupunând un Emiţător şi un Receptor.
- relaţia este unilaterală, ptr. că Receptorul este pasiv, nu devine Emiţător.
o Trasături
· Sincretismul
- caracteristica fundamentală este sincretismul, ptr. că participă mai multe limbaje, pe lângă cel verbal: muzică, imagine, gestică.
· Oralitatea
- o altă trăsătură specifică este oralitatea, realizată prin:
- adresarea la persoana a II-a, de tip familiar, prin asocierea cu expresii limbaj. colocvial: ,,Eşti în Pagini Aurii..’
- construcţii exclamative, uneori eliptice sau imperative, cu rol persuasiv: ,,Caută în Pagini Aurii…’’
- simularea dialogului: ,,Doreşti ca mesajul tău sa fie cunoscut? Adresează-te...’’
- stilul telegrafic: ,,Cine: Conex G.S.M. Ce: magazine de prezentare. Când: luni..’’
o Canalul de transmisie
· Televiziune: clipuri (ca monolog, dialog, mici scenete)
- definitoriu este sincretismul.
· În presa scrisă – apare cu următoarea structură: un titlu incitant; naraţiunea propriu-zisă; concluzie-îndemn.
o Figuri de stil
1. personificare: ,,Domestos le face pe toate’’
2. antiteză: ,,Calitate maximă la preţuri minime’’
3. oximoronul: ,,Micul mare Tico’’
4. eufemismul (mascarea realităţii, a exprimării dure): ,,Noul Pampers – pentru o piele mai uscată şi un copil mai fericit’’
5. jocul de cuvinte, ambiguitatea: ,,Gepa – un pic mai bine ptr. dvs.’’
o Scopul persuasiv- tehnici de argumentare
- se adresează raţiunii sau afectivităţii Receptorului
· argumente de specialitate: ,,Aspirin – împotriva durerilor de cap…’’
· argumente legate de tradiţii: ,,Silva – apă, talent, suflet! Pentru că, respectând tradiţia, să obţinem cea mai bună bere românească!’’
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu