Textul publicitar

Textul  publicitar

o   Definiţie
- un  mesaj aparţinând stilului publicistic
- o situaţie de comunicare presupunând un Emiţător şi un Receptor.
- relaţia este unilaterală, ptr. că Receptorul este pasiv, nu devine Emiţător.

o   Trasături
·  Sincretismul
-   caracteristica fundamentală este sincretismul, ptr. că participă mai multe limbaje, pe lângă cel verbal: muzică, imagine, gestică.
·  Oralitatea
-   o altă trăsătură specifică este oralitatea, realizată prin:
-      adresarea la persoana a II-a, de tip familiar, prin asocierea cu expresii limbaj. colocvial: ,,Eşti în Pagini Aurii..’
-      construcţii exclamative, uneori eliptice sau imperative, cu rol persuasiv: ,,Caută în Pagini Aurii…’’
-      simularea dialogului: ,,Doreşti  ca mesajul tău sa fie cunoscut? Adresează-te...’’
-      stilul telegrafic: ,,Cine: Conex G.S.M. Ce: magazine de prezentare. Când: luni..’’

o   Canalul de transmisie
·  Televiziune: clipuri (ca monolog, dialog, mici scenete)
-         definitoriu este sincretismul.
·  În presa scrisă – apare  cu următoarea structură: un titlu incitant; naraţiunea propriu-zisă; concluzie-îndemn.

o   Figuri de stil
1. personificare: ,,Domestos le face pe toate’’
2. antiteză: ,,Calitate maximă la preţuri minime’’
3. oximoronul: ,,Micul mare Tico’’
4. eufemismul (mascarea realităţii, a exprimării dure): ,,Noul Pampers – pentru o piele mai uscată şi un copil mai fericit’’
5. jocul de cuvinte, ambiguitatea: ,,Gepa – un pic mai bine ptr. dvs.’’

o   Scopul persuasiv- tehnici de argumentare
          - se adresează raţiunii sau afectivităţii Receptorului
·  argumente de specialitate: ,,Aspirin – împotriva durerilor de cap…’’
              · argumente legate de tradiţii: ,,Silva – apă, talent, suflet! Pentru că, respectând tradiţia, să obţinem cea mai bună bere românească!’’

0 comentarii: