Scopul nostru




PROIECT  PENTRU  DEZVOLTAREA  ABILITĂŢILOR  DE  VIAŢĂ  ALE  ELEVILOR

                                                            Propunător:
                                                   prof. Georgeta Cozma
                                    Colegiul Naţional Mihai Eminescu – Satu Mare


PROBLEME

- Dificultatea tot mai accentuată a tinerilor de inserţie pe piaţa muncii;
- Lipsa tehnicilor de comunicare în situaţii globale şi office; 
- Insuficienta cunoaştere a regulilor impuse de participarea la un interviu;
- Neadaptarea la munca în echipă.

Grupul-ţintă29 de elevi din clasa a X-a F, profil umanist

Proiectul de activităţi pentru devoltarea abilităţilor de viaţă se înscrie în linia Programelor-cadru europene pentru cercetare şi inovare, prevăzute în Tratatul de la Lisabona, dec. 2009, regăsindu-se în politicile promovate de Spaţiul European de Cercetare (SEC).
Într-o economie extrem de competitivă se impun noi strategii de învăţare, de aceea proiectul dezvoltă noi abilităţi şi competenţe de care au nevoie elevii pentru dezvoltarea personală şi profesională şi pentru participarea activă într-o societate informatizată, a cunoaşterii, poate să ajute tinerii să răspundă provocării de învăţare pe tot parcursul vieţii şi implicit la inserţia pe piaţa muncii. În acest context, paradigma educaţională tradiţională se impune a fi reformată. Cadrul European de Referinţă pentru C-C în educaţia continuă a fixat cele opt competenţe-cheie necesare tânărului secolului 21, regăsite în structura internă a opţionalului, precum şi strategia didactică centrată pe elev, care armonizează caracteristicile individuale ale elevului cu strategiile şi tehnologiile educaţionale cele mai eficiente. Aceasta conduce la maximizarea motivaţiei, rezulatatele fiind vizibile în planul performanţelor personale şi profesionale.
Activităţile propuse în cadrul cursului generează atitudinea transdisciplinară, caracterizată prin rigoare, deschidere şi toleranţă (B Nicolescu, 2002), dezvoltă elevilor o atitudine proactivă, dinamică, open-minded, valorizând potenţialul creator al fiecăruia şi experienţa personală. Structura temelor propuse are ca dominantă dezvoltarea competenţelor de învăţare, de informare, de gândire, de comunicare, de cooperare, de muncă, de adaptabilitate, adică acele categorii de competenţe specifice pentru tinerii secolului 21, iar strategiile didactice popuse sunt centrate pe elev.

Elevii implicaţi în proiect:
Aciu Andrada
Andrişan Teodora
Boboi Daniela
Bud Carmen
Ciorba-Mândrut Mariana
Costin Denisa
Cuc Loredana
Donca Claudia
Fanea Sintia
Giurgiu Aluisia
Handro Marcela
Haschi Viviane
Huja Roxana
Jucan Rareş
Kiss Izabela
Leş Daiana
Mureşan Denisa
Neagoe Denisa
Nici Georgiana
Oprea Rareş
Oros Diana
Pop Anita
Pop Andrada
Pop Bianca
Roman Antonia
Suiugan Andrada
Sur Anca
Şimon Andra
Şogor Denisa
Surducan Irina
Tuşer Gabrian